Betingelser

Strongblue A/S handelsbetingelser online


Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål for hvordan du handler hos os. Finder du ikke svaret herunder er du velkommen til at kontakte os på telefon 76 83 50 79
Ved din bestilling af varer accepterer du nedenstående aftalevilkår. Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side. Derudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.


Priser og særlige tilbud

Alle priser er i danske kroner med/uden moms. (alt efter din ønskede visning på shoppen) Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes automatisk af shoppen og fremgår inden gennemførelsen af købet. Den angivne fragt er et max. beløb. Vi bestræber os på at pakke i så få antal pakker som muligt, og opnå bedst mulig pris.
På udvalgte varer/kategorier er leveringen gratis ved køb over et bestemt beløb. Dette fremgår altid af hjemmesiden når tilfældet.
Der tages altid forbehold for tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandørerne samt ændringer i dansk moms og afgifter.
Visse tilbud er rettet mod privatkunder, og andre tilbud er rettet mod B2B kunder. Vi forbeholder sig derfor ret til at begrænse antal købte enheder pr. kunde. Den mail der automatisk udsendes efter ordren er modtaget, er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke en accept på at handlen gennemføres. I de tilfælde, hvor ordremængden ikke accepteres, vil kunden blive kontaktet af kundesupport hurtigst muligt.


Betaling

Der kan via shoppen betales med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron. Der betales pt. ingen kortgebyr på Dankort. På øvrige kort beregnes 3,75 % gebyr.
Pengene bliver reserveret på din konto ifm. at ordren lægges på vores webshop. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med del-leverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog fremgå, at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem.


Sikkerhed ved betaling

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via Nets/Tellers godkendt software. Det er derfor sikkert at betale med kreditkort. Der benyttes kryptering så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

• Varen ikke leveres.
• Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor.
• Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept.
 

Firma- og personoplysninger

Firma- og personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på vores hjemmeside, behandles af Strongblue A/S og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart.
I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring indenfor de interesseområder, du via din tilmelding har givet samtykke til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet igen, og dine oplysninger vil herefter blive slettet. Du kan jf. persondataloven få fuld indsigt i dine oplysninger ved skriftlig henvendelse til:

Strongblue A/S
Hornbjergvej 51
8543 Hornslet

Levering

Der leveres kun til adresser i Jylland og til adresser på brofaste øer i Danmark – dette vil fremgå, når du forsøger at gennemføre din bestilling. Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse.
Da vi benytter forskellige lagre rundt om i Danmark, kan din bestilling blive splittet op i flere del-leveringer. En bestilling kan ligeledes blive håndteret af forskellige fragtfirmaer, hvis der indgår forskellige varetyper. Uanset antallet af del-leveringer vil leveringsomkostningen samlet set aldrig overstige det beløb, der fremgår af din bestilling.
Ved ordrer, der leveres af fragtmand, vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. Der leveres ikke ind i hverken lejligheder eller hus. Ved bestilling vælger du den ønskede leveringsdato. Aftenen før levering modtager du en sms (hvis du har brugt dit mobilnummer ved dine adresseoplysninger). Det kan være et krav, at du er på leveringsadressen i tidsrummet for levering.
Når varerne sendes af sted fra vores lager modtager du en e-mail med en faktura for de afsendte varer. Kan vi ikke sende alle dine varer på samme tid, modtager du kun en faktura for de varer, der er afsendt. Evt. resterende varer på din bestilling vil du modtage faktura for, når de efterfølgende afsendes.


Leveringstid

Leveringstiden afhænger af, om den bestilte vare er på lager og hvilken transportør der er tilknyttet varen.
Bemærk: Der tages forbehold for udsolgte varer og ufremkommeligt vejr, ligesom der kan forekomme længere leveringstid i spidsbelastede perioder.


Fortrydelse af køb og returnering

Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen. fortrydelse skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage.


Særlige returregler

Forbrugsstoffer og rettighedsbetingede produkter, som indeholder abonnement eller licenser, tages kun retur i ubrudt original emballage – varen må ikke have været taget i brug.

Du kan gøre din fortrydelsesret gældende ved at nægte modtagelse af varen, ved at aflevere den tilbage med post eller fragtmand.
Husk altid at medbringe eller medsende faktura ved returnering.
Ved returnering tilbagebetales varens pris samt evt. kortgebyr og leveringsomkostning for den pågældende varer. Ved ordrer, der alene indeholder varer fra én lagerlokation, refunderes leveringsomkostningerne kun ved returnering af hele ordren, idet omkostningerne er de samme uanset antallet af varer.

Som kunde hæfter du selv for omkostningerne ved returnering af varen.
Du vil du få dit tilgodehavende refunderet hurtigst muligt, dog senest indenfor 30 dage fra vi modtager varerne. Returneringen er sket rettidigt, såfremt du har overdraget varerne til postvæsnet eller andet fragtfirma senest 14 dage efter modtagelsen.

 

Reklamation - guide til defekte varer

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.
Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtigt eller uautoriseret montering, reparation eller brug.
Strongblue A/S har ret til at afhjælpe fejlen, eller foretage omlevering.
Kan personalet ikke afhjælpe fejlen, sendes varen til reparation hos et eksternt værksted.


Transportskader

Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt kundeservice og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddelelses inden for 2 hverdage.
 

Værneting

Købs- og leveringsbetingelser er underkastet dansk ret og enhver tvist mellem køberen og Strongblue A/S, i anledning af køberens køb af varer fra Strongblue A/S, skal afgøres ved retten i Kolding.

Særligt om erhvervskunder - B2B
 

Returret ved B2B

Der er ingen returret med mindre andet er aftalt skriftligt på forhånd.
 

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.
 

Priser ved B2B

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Den ordrebekræftelse der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres. Ligeledes forbeholder Strongblue A/S sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris.
Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Strongblue A/S accept på at handlen gennemføres.

Immaterielle rettigheder ved B2B

Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende indehavers immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.


Ansvarsbegrænsning ved B2B

Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for skader i forbindelse med montering og ibrugtagning. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation eller lignende. Det forventes at køber har backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.


Ejendomsforbehold ved B2B

Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.


Aftaleindgåelse

Den ordrebekræftelse, der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres. Strongblue A/S forbeholder sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder eller at afvise at sælge varen.

Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Strongblue A/S accept på at handlen gennemføres.